Leveransförsening
Du har som kund rätt att avbryta köpet vid långvarig leveransförsening. Hävning av köp vid leveransförsening skall alltid ske skriftligen via e-post till kundservice@babyv.se och vi ber dig att inkludera order- och/eller kundnummer i ditt mejl.
Vid hävning av köp gör vi en återbetalning till ditt konto inom 10 arbetsdagar.
Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen/omständigheter som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Transportskada
När du tar emot godset är det viktigt att du kontrollerar godset innan du skriver på fraktblanketten/handterminalen eller lämnar utlämningsstället. Om du upptäcker en skada skall du anmäla detta till fraktaren eller till utlämningsstället som då gör en notering. Du har även ansvar att inom tre dagar göra en anmälan om skadan till vår kundservice. Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla produktens emballage för att förenkla utredningen i skadeärendet.
Vi ersätter transportskadat gods kostnadsfritt. Kontakta kundservice på e-post kundservice@babyv.se så sköter vi hanteringen och ersätter din skadade vara. Bifoga gärna bilder på skadan redan i din första kontakt med vår kundservice, så skyndar du på hanteringstiden.