Köpvillkor
För att handla i Baby V:s webshop ska du vara 18 år och ha en svensk adress. För att kunna handla mot faktura eller delbetalning behöver du ha ett svenskt personnummer och leverans kan då endast ske till din folkbokföringsadress. Vi har alltid samma villkor och priser i butiken som på nätet. Du kan alltid handla på nätet och hämta varan i butik. Vi skickar i dagsläget endast inom Sverige.
Alla våra priser är angivna i SEK inklusive moms.
Rabattkoder kan ej användas för varor som ej finns i lager.
Vid frågor gällande våra köpvillkor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via e-post på kundservice@babyv.se eller via telefon på 0431-31 35 35.
Villkor för rabattkod
Rabattkoder gäller inte på följande produkter och varumärken:
Emmaljunga 2024 och 2025
Britax Premium Line
Cybex Platinum
Stokke
Axkid
Joolz
Voksi
Thule
Rabattkod går inte att kombinera tillsammans med ett redan nedsatt pris eller för produkter där information om att rabattkod inte gäller.
Ångerrätt
Vid distansköp har du 14 dagars ångerrätt från det att du hämtar ut alternativt mottar varan. Vi ber dig kontakta vår kundtjänst innan du genomför returen för att förenkla hanteringen av din retur. Om du vill utnyttja ångerrätten ska du återsända eller överlämna varan till Baby V utan onödigt dröjsmål men senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om att du vill utnyttja din ångerrätt. Ångerrätten gäller även om du inte kontaktar vår kundtjänst först, bara du returnerar varan inom de 14 dagarna.
På Konsumentverkets hemsida finns ett standardformulär för utövande av ångerrätt "Ångerblankett för konsument" som du gärna får använda (dock inget krav från vår sida), läs mer här. Vi ber vi dig returnera varan i sin originalförpackning. Returfrakten om du vill utnyttja din ångerrätt bekostas alltid av dig. Vi hjälper dig boka returfrakten. Returfrakten brukar vanligen kosta mellan 70 kr och 195 kr per paket som returneras, men kan bli väsentligt högre beroende på storlek och vikt på paketet/paketen. Kan uppgå till 2000 kronor beroende på storlek på paketet. Det är du som kund som har ansvar för varan tills den når tillbaka till oss, alltså även under transporten. Detta ansvar innefattar bland annat att produkten ej skadas eller kommer bort under returfrakten. Tänk därför på att emballera varan/varorna du returnerar omsorgsfullt inuti ett yttre emballage som bedöms klara transporten samt att begära kvitto när du överlämnar paketet/paketen till transportören. Observera att returfrakten alltid innebär en kostnad för dig, även om vi skickat ut varan till dig fraktfritt. Kostnad för returfrakt gäller så snart din order lämnat oss, även om varan inte hunnit fram till utlämningsstället eller ännu levererats hem till dig.
Du kan alltid lämna tillbaka en vara köpt på nätet i butiken i Norra Varalöv, Ängelholm. I vår fysiska butik gäller 30 dagars bytesrätt & 365 dagars öppet köp. OBS! Bytesrätt/öppet köp vid köp i vår fysiska butik gäller ej barnvagnar och bilbarnstolar.
Utnyttjar du ångerrätten men har använt eller hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att kunna fastställa varans egenskaper eller funktion, kommer vi att göra ett värdeminskningsavdrag på produkten. Avdraget bedöms från fall till fall. Om du köpt en barnvagn på distans har du självklart rätt att packa upp, montera och provköra vagnen inomhus. Vid provkörning av vagn utomhus kan ett värdeminskningsavdrag bli aktuellt. Har du några frågor kring ångerrätten är du självklart välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Återbetalning görs utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från det att du meddelat oss att du vill utnyttja din ångerrätt. Dock måste den returnerade varan anlänt till oss innan återbetalningen genomförs.
Vi löser inte ut paket returnerade mot postförskott eller efterkrav.
Förhandsbokning
När du förhandsbokar en vara hos oss som inte ännu finns i lager kan det bli så att du behöver betala varan innan den levererats till dig. För att behålla din förhandsbokning måste fakturan betalas innan denna löper ut. Om den inte betalas kommer din förhandsbokning att strykas och din plats i kön kommer gå förlorad. Du kan när som helst avboka din order eller ändra den innan den lämnat oss även om du redan har betalat för varan.
Skulle det preliminära leveransbeskedet komma att ändras så blir du kontaktad med nytt leveransbesked.
Beställer du fler varor än den vara som ligger på förhandsbokning så kommer hela din order att skickas tillsammans när allting finns i lager. Önskar du delleverans vänligen kontakta oss så ser vi över den möjligheten.
Fel
Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i informationen i webshopen. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Vi reserverar oss för slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem och ändringar av tekniska specifikationer. Vi reserverar oss för att vissa produktbilder och produktbeskrivningar inte är slutgiltiga. Vi reserverar oss för att färgåtergivning på olika dataskärmar och mobila enheter kan variera och tar inte ansvar för om produkten du beställt inte överensstämmer med ditt synintryck på internet.
Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Öppet köp - 365 dagar!
Som kund hos oss på Baby V så har du öppet köp i 365 dagar från dess att du mottagit varan, förutsatt att varan är i oskadat skick och i obruten originalförpackning. Öppet köp i 365 dagar gäller endast om produkten finns kvar i vårt sortiment i samma årsmodell och färg. Samtliga etiketter etc. ska sitta kvar på produkten. Undantag för öppet köp på bilstolar p.g.a. säkerhetsskäl, vagnbokningar, monterade barnvagnar och beställningsvaror.
Förlossningsgaranti
När ni bokar eller köper varor hos oss innan förlossningen gäller per automatik vår förlossningsgaranti. Gäller oavsett om köpet är gjort i vår butik eller webbshop. Det innebär att ni kan lämna tillbaka varorna om graviditeten eller förlossningen inte skulle gå bra och få pengarna tillbaka. Förlossningsgarantin gäller upp till 4 veckor efter förlossningen. Skulle det vara så att denna tid passerat så tveka aldrig att ta kontakt med oss.
Monterad vagn kan lämnas tillbaka men den får inte ha använts eller körts ute. Läkarintyg bör kunna uppvisas vid efterfrågan.
Om ni själva inte har möjlighet att ta kontakt med oss så går det självklart bra om någon närstående kontaktar oss.
Under våra telefontider 9-12 på vardagar går det att ringa oss på 0431-31 35 35 annars går det även bra att ta kontakt via mejl.
Garanti
Vid bokning av barnvagn börjar garantin gälla först vid leveransdatum. Har varan utökad garanti anges detta under produktinformationen. Garantin täcker eventuella fel i varan men inte regelbunden service och underhåll av delar beroende på normalt slitage samt skador som uppstår på produkten genom felaktig användning eller hantering. I övrigt gäller villkor enligt konsumentköplagen dvs. tre års reklamationsrätt mot produktionsfel
Reklamation
Kontakta oss alltid först per telefon eller via mejl på kundservice@babyv.se om du har ett reklamationsärende, så hjälper vi dig på bästa sätt! Förbered dig gärna genom att ha tagit fram kvittot på köpet, så kan vi snabbare hjälpa dig. Vi kan inte ersätta dig för utgifter som inte godkänts av oss i förhand.
PriceRunner Köpgaranti
Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något problem inträffar. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar.
Du som inte redan är medlem hos PriceRunner och besökt oss genom dem kan också ta del av Köpgarantin genom att inom en timme efter ditt köp registrera dig. Att bli medlem hos PriceRunner är kostnadsfritt och tar bara ett par minuter! Besök PriceRunner för gratis Köpgaranti
Med PriceRunner Köpgaranti får du ersättning för defekt vara, om leverans av varan uteblir, om en enskild vara saknas vid leverans eller om varan är felaktig. För att Köpgarantin ska gälla så behöver beställningen vara adresserad till dig som privatperson.
Du får endast ersättning för direkt ekonomisk skada som du lidit, inköpskostnader och fraktkostnader. PriceRunner Köpgaranti lämnar ingen ersättning för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.
För fullständiga användarvillkor och lista på kategorier som ej omfattas besök PriceRunner.
Endast en del av butikerna hos PriceRunner täcks av Köpgarantin. Vi är en av dessa butiker. I deras tjänst är butiker som täcks markerade med Köpgaranti-symbolen vid sina namn. Målet med Köpgarantin är att konsumenter som näthandlar ska känna sig tryggare.