Leveransvillkor

Baby V skickar endast inom Sverige, ej till utlandet. Alla beställningar på 500 kr eller mer skickas utan någon fraktkostnad. Vid beställning under 500 kr tillkommer fraktkostnad på 49 kr. Leveranstiden är normalt 1 till 2 arbetsdagar till utlämningsställe, men kan vara längre beroende på arbetsbelastning på vårt lager samt leveransort. Vid utlämning/leverans av produkterna ska du alltid uppvisa legitimation. Observera att endast personen vars namn står på paketet kan hämta ut eller ta emot paketet. Väljer du betalsätt faktura eller delbetalning kan leveransen endast styras till din folkbokföringsadress, väljer du kortbetalning kan du välja att skicka varorna du beställt till annan adress. Väljer du att hämta ditt paket i vår butik i Ängelholm kan det vanligtvis hämtas ut samma dag, men invänta bekräftelse via mejl på att ditt paket är klart för hämtning.

Vi levererar samtliga paket med Postnord. Mindre paket skickas till ditt närmaste utlämningsställe, om du inte väljer annat i kassan. Om du lämnat ditt mobilnummer vid beställningen kommer du få en sms-avisering när paketet finns att hämta där. Om du lämnar din mejladress får du även en spårningslänk där du kan följa din försändelse. Om du väljer att inte lösa ut beställda produkter som skickats till ett utlämningsställe debiteras du en hanteringsavgift på 299 kronor per paket oavsett ordervärde. 
Liggetiden hos Postnords utlämningsställe är 7 dagar innan paketet returneras till oss, önskar du förlängd liggetid så kontakta oss innan din beställning. Du kan även förlänga liggetiden själv i Postnords app till 14 dagar helt kostnadfritt!

Paket som väger över 20 kg eller har stor omkrets levereras hem till dig på dagtid, observera att leveranstiden normalt kan ta någon dag extra vid hemleverans. Postnord tar ditt paket fram till din tomtgräns. Önskar du utkörning på kvällstid eller att du själv hämtar paketet på Postnords terminal så kontakta vår kundservice, så undersöker vi gärna om det går att beställa till för din leverans! Senast dagen innan utkörningen blir du kontaktad av Postnord för att boka en tid (oftast ett tidsintervall på 3-4 timmar) för leverans på dagtid. Du som kund ansvarar för att transportbolaget kan leverera till överenskommen adress. Ev. extra kostnader pga leveranshinder (t ex att ingen är hemma vid leveranstiden) debiteras kunden. Om beställningen blir stående på Postnords terminal efter avisering pga att du som mottagare ej kommit överens med transportören om leverans eller väljer att själv hämta paketet på terminalen förbehåller vi oss rätten att debitera dig för den lagerhyra som PostNord fakturerar oss. Om du vid beställningstillfället angett felaktiga uppgifter, namn eller adress, debiteras vi 220 kronor från Postnord per paket för ändring av uppgifter, vilket vi i vår tur debiterar dig. 

Skulle du välja att hämta ditt paket på Postnords terminal (t ex för att du inte har möjlighet att vara hemma dagtid) så måste paketet hämtas direkt för att inte du ska bli debiterad för lagerhyra. Kostnaden för lagerhyran hos Postnord varierar men kan i vissa fall vara upp till 400 kr/dygn.

Om du väljer att inte ta emot beställda produkter som är beställda med hemleverans debiteras du en hanteringsavgift på 299 kronor per paket oavsett ordersumma, plus eventuellt lagerhyra enligt ovan.

Leveransförsening

Du har som kund rätt att avbryta köpet vid långvarig leveransförsening. Hävning av köp vid leveransförsening skall alltid ske skriftligen via e-post till kundservice@babyv.se  och vi ber dig att inkludera order- och/eller kundnummer i ditt mejl. 
Vid hävning av köp gör vi en återbetalning till ditt konto inom 10 arbetsdagar.
Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen/omständigheter som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportskada

När du tar emot godset är det viktigt att du kontrollerar godset innan du skriver på fraktblanketten/handterminalen eller lämnar utlämningsstället. Om du upptäcker en skada skall du anmäla detta till fraktaren eller till utlämningsstället som då gör en notering. Du har även ansvar att inom tre dagar göra en anmälan om skadan till vår kundservice. Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla produktens emballage för att förenkla utredningen i skadeärendet. 
Vi ersätter transportskadat gods kostnadsfritt. Kontakta kundservice på e-post kundservice@babyv.se så sköter vi hanteringen och ersätter din skadade vara. Bifoga gärna bilder på skadan redan i din första kontakt med vår kundservice, så skyndar du på hanteringstiden.

Copyright © 2009-2024 Baby V | E-post: kundservice@babyv.se
Standardvy | Byt till Mobil vy