Moms: inkl. exkl.

LEVERANS

Baby V skickar alla beställningar på 800 kr eller mer utan någon fraktkostnad. Vid beställning under 800 kr tillkommer fraktkostnad på 49 kr. Leveranstiden är normalt 2 till 4 arbetsdagar. Vid utlämning/leverans av produkterna ska du alltid uppvisa legitimation. Observera att endast personen vars namn står på paketet kan hämta ut eller ta emot paketet. Väljer du betalsätt faktura eller delbetalning kan leveransen endast styras till din folkbokföringsadress, väljer du kortbetalning kan du välja att skicka varorna du beställt till annan adress. Om du väljer att inte lösa ut beställda produkter debiteras du en hanteringsavgift på 299 kronor. 

Vi levererar samtliga paket med DHL. Mindre paket skickas till ditt närmaste utlämningsställe. Om du lämnat ditt mobilnummer vid beställningen kommer du få en sms-avisering när paketet finns att hämta där. Om du inte lämnat mobilnummer får du istället en brev-avi, observera då att aviseringen tar någon dag extra.

Paket som väger över 20 kg eller har stor omkrets levereras hem till dig på dagtid. DHL tar ditt paket fram till din ytterdörr, dock aldrig uppför trappa/trappsteg. Önskar du inbärning, utkörning på kvällstid eller att du själv hämtar paketet på DHL:s terminal så bara kontakta vår kundservice, så beställer vi gärna till det på din leverans! Senast dagen innan utkörningen blir du kontaktad av DHL för att boka en tid (oftast ett tidsintervall på 3-4 timmar) för leverans på dagtid. Du som kund ansvarar för att transportbolaget kan leverera till överenskommen adress. Ev. extra kostnader pga leveranshinder (t ex att ingen är hemma vid leveranstiden) debiteras kunden.

LEVERANSFÖRSENING

Du har som kund rätt att avbryta köpet vid långvarig leveransförsening. Hävning av köp vid leveransförsening skall alltid ske skriftligen via e-post till kundservice@babyv.se  och vi ber dig att inkludera order- och/eller kundnummer i ditt mejl.
Vid hävning av köp gör vi en återbetalning till ditt konto inom 10 arbetsdagar.
Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen/omständigheter som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

 

TRANSPORTSKADA

När du tar emot godset är det viktigt att du kontrollerar godset innan du skriver på fraktblanketten/handterminalen eller lämnar utlämningsstället. Om du upptäcker en skada skall du anmäla detta till fraktaren eller till utlämningsstället som då gör en notering. Du har även ansvar att inom skälig tid göra en anmälan om skadan till vår kundservice. Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla produktens emballage för att förenkla utredningen i skadeärendet.
Vi ersätter transportskadat gods kostnadsfritt. Kontakta kundservice på e-post kundservice@babyv.se så sköter vi hanteringen och ersätter din skadade vara. Bifoga gärna bilder på skadan redan i din första kontakt med vår kundservice, så skyndar du på hanteringstiden.